Przy wykonywaniu ćwiczeń nasz organizm jest szczególnie narażony na szereg kontuzji, w tym także niebezpiecznych złamań. Aby zminimalizować ryzyko uszkodzeń, z ratunkiem przychodzą nam specjalne materace gimnastyczne. Materace te zapewniają komfort i bezpieczeństwo niezależnie od wykonywanych ćwiczeń. Dlaczego warto mieć w domu materac? Jaki materac będzie odpowiedni do ćwiczeń w domu? Ćwiczenia do wykonania na materacu. Materac gimnastyczny – dlaczego warto?

Spis treści:

  • Dlaczego warto mieć w domu materac?
  • Jaki materac będzie odpowiedni do ćwiczeń w domu?
  • Ćwiczenia do wykonania na materacu
  • Ćwiczenia gimnastyczne na materacu

W poniższym tekście przeczytasz o tym, dlaczego warto mieć w domu materac, który materac będzie odpowiedni do ćwiczeń w domu, a także dowiesz się, jakie ćwiczenia można wykonywać na materacu gimnastycznym.

Dlaczego warto mieć w domu materac?

Jeżeli kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego warto ćwiczyć na materacu, nawet u siebie w domu – odpowiadamy! Podczas wykonywania ćwiczeń nasze bezpieczeństwo jest najważniejsze. Jeśli jesteśmy dodatkowo mało zaawansowani w wykonywaniu ćwiczeń gimnastycznych, powinniśmy zadbać o odpowiednią asekurację. Materace gimnastyczne są odpowiednio dostosowane do tłumienia upadków. Wykonane z twardej pianki poliuretanowej, obleczone trwałym i łatwym w konserwacji materiałem, idealnie nadadzą się do domowej gimnastyki, czy treningów sztuk walki.

Jaki materac będzie odpowiedni do ćwiczeń w domu?

Na rynku znajdziemy szeroki wybór materacy gimnastycznych. W zależności od własnych preferencji oraz wykonywanych ćwiczeń, możemy dobrać odpowiedni materac. Jeśli szukamy materac gimnastyczny, który posłuży jako asekuracja przy zabawie dziecka, wystarczy wybrać ten jednoczęściowy składany. Zajmie on mniej przestrzeni na podłodze, a także łatwo będzie można go złożyć i schować do szafy. Dla treningów sztuk walki, dedykowane są podwójne materace o niewielkiej wadze i dużej wytrzymałości. Szukając materaca do rehabilitacji, sprawdźmy posiadane przez niego certyfikaty i w zależności od potrzeb zapytajmy o radę pracownika sklepu.

Ćwiczenia do wykonywania na materacu

Na materacu możemy ćwiczyć, bawić się oraz zadbać o nasze zdrowie podczas rehabilitacji. Istnieje mnóstwo ćwiczeń, zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych, które możesz bez problemu wykonać w domu na własnym materacu. Do ćwiczeń rozluźniających kręgosłup zaliczamy m.in. koci grzbiet. Polega on na tym, że na klęku podpartym unosimy głowę biorąc wdech, a następnie opuszczamy głowę wypychając środkową część kręgosłupa tworząc tzw. ”koci grzbiet”. Materac gimnastyczny przyda Ci się również przy staniu na rękach czy ćwiczeniu przewrotów w przód lub tył. Pamiętajmy, aby zawsze towarzyszyła nam osoba asekurująca, dla własnego zdrowia i bezpieczeństwa. Chrońmy również dzieci przed urazami, nie pozwólmy im ćwiczyć bez osoby dorosłej.

Ćwiczenia gimnastyczne na materacu

Ćwiczenia gimnastyczne na materacu kojarzą się często z zaawansowanymi akrobacjami, które wiążą się z dużym ryzykiem kontuzji. Tak się dzieje, jeśli ćwiczenia nie są dostosowane do poziomu zaawansowania ćwiczącej osoby oraz gdy materac jest źle skonstruowany. Ćwiczenia gimnastyczne na materacu mogą się bowiem okazać nie tylko doskonałą zabawą, ale mają też zbawienny wpływ na poprawę zdrowia podczas rehabilitacji czy ćwiczeń podtrzymujących ogólną kondycję organizmu. Wybierz mądrze, a jeśli masz pytania – skonsultuj się z nami.