Wytrzymałość i siła to atuty, których nie możemy odebrać sportowcom aktywnie się wspinającym. Używanie ścianek wspinaczkowych, niezależnie czy to w warunkach domowych czy na hali, wpływa niezwykle na nasze ciało. Każdy, kto lubi czuć adrenalinę i chce poprawić swoją wytrzymałość powinien spróbować treningu wspinaczkowego. Co daje trening wspinaczkowy? Ścianka wspinaczkowa w domu- zalety. Trening wspinaczkowy – dla kogo?

Spis treści:

  • Trening wspinaczkowy – co daje?
  • Ścianka wspinaczkowa w domu – zalety
  • Trening wspinaczkowy – dla kogo?
  • Trening wspinaczkowy w domu – na każdą pogodę
  • Wspinaczka – ćwiczenia w domu
  • Ćwiczenia wspinaczkowe w domu – czy warto?
  • Ćwiczenia dla wspinaczy
  • Wspinaczka – trening w domu

W poniższym wpisie przeczytasz o zaletach trenowania wspinaczki, dowiesz się dlaczego warto mieć ściankę wspinaczkową u siebie w domu oraz dla kogo dedykowany jest trening wspinaczkowy.

Trening wspinaczkowy – co daje?

Jeżeli nie jesteś fanem dużych wysokości, zapewne nie miałeś okazji poćwiczyć na ściance wspinaczkowej. Warto jednak wiedzieć, co nam daje taki trening oraz które partie ciała angażuje najbardziej. Niezależnie od tego, czy chcesz być alpinistą czy po prostu marzysz o zgrabnej sylwetce – trening na ściance to strzał w dziesiątkę. Dzięki treningowi wspinaczkowym zadbasz o ogólną sprawność, wydolność, a także wyrobienie kompetencji ruchowych. Treningi jakie wchodzą w skład treningu wspinaczkowego to m.in. trening siłowy, trening kondycyjny, czy trening gibkości tzw. Stretching.

Ścianka wspinaczkowa w domu – zalety

Nie każde ćwiczenia muszą się odbywać na siłowni czy w hali sportowej. Jeśli nie lubisz chodzić na siłownię lub chcesz dopiero spróbować swoich sił we wspinaczce i jeszcze się wstydzisz – idealnym wyjściem jest ściana wspinaczkowa zamontowana w domu. Dzięki takiemu rozwiązaniu, możesz ćwiczyć kiedy tylko masz na to czas i ochotę. Ścianki wspinaczkowe do samodzielnego montażu nie są wymagające ani nie zajmują zbyt dużo miejsca. Możesz ponadto do woli konfigurować ułożenie kamieni na ściance. Jeżeli posiadasz dzieci, taka ścianka może się okazać świetnym miejscem zabaw – oczywiście tylko i wyłącznie pod nadzorem osoby dorosłej.

Trening wspinaczkowy – dla kogo?

Jak już wspominaliśmy, trenowanie na ściance wspinaczkowej może okazać się niezłą frajdą dla najmłodszych. Ponadto oprócz zabawy dostarczamy dzieciom porcji dziennego zapotrzebowania na ruch. W końcu wspinaczka stanowi świetną zabawę i wartościową alternatywę dla biernego wypoczynku przed telewizorem albo komputerem. Trening wspinaczkowy nie ma ograniczeń wiekowych. Jedyną przeszkodą, która może uniemożliwić Ci wspinaczkę bądź bardzo ją ograniczyć są przebyte kontuzje lub urazy. Należy pamiętać również o tym, że aby poprawnie wykonywać trening wspinaczkowy, nie narażając się na kontuzje, warto skorzystać z instruktażu osoby doświadczonej. Niezależnie od tego, czy masz zamiar pokonywać rekordy we wspinaniu, czy szukasz tylko dobrej rozrywki dla siebie i dzieci – trening wspinaczkowy to wspaniała sprawa.

Trening wspinaczkowy w domu – na każdą pogodę

Trening wspinaczkowy w domu może okazać się doskonałą zabawą, szczególnie w dniach, kiedy pogoda nie pozwala na szalone zabawy poza nim. Trening wspinaczkowy w domu może więc dać tyle samo radości, co trening na zewnątrz, ponieważ przy zastosowaniu odpowiednich konstrukcji, dziecko może ćwiczyć koordynację psychoruchową bez przeszkód. Jeśli posiadasz odpowiednio dużą przestrzeń, trening wspinaczkowy w domu może być też doskonałą zabawą dla Ciebie i dla całej Twojej rodziny! Sprawdź naszą ofertę i zdecyduj.

Wspinaczka – ćwiczenia w domu

Od kilku lat coraz większą popularnością cieszy się wspinaczka. Ćwiczenia w domu mogą do niej przygotować równie dobrze co te wykonywane na siłowni. Bardzo ważne jest, by zachować odpowiednią kondycję oraz umięśnienie. Nie musisz wyglądać jak atleta, jednak podstawowe mięśnie powinny być dość wyćwiczone, by utrzymać Cię w pionie, jaki wymaga wspinaczka. Ćwiczenia w domu to między innymi brzuszki, pompki oraz nawet najprostsze ćwiczenia z dostępnymi domowymi przyrządami, które pomagają wyrzeźbić sylwetkę.

Ćwiczenia wspinaczkowe w domu – czy warto?

Ćwiczenia wspinaczkowe w domu mogą być doskonałym wstępem do prawdziwej wspinaczki. Jeśli nie czujesz się na siłach, by próbować od razu wyjść na prawdziwą ściankę lub w góry, spróbuj wykonać ćwiczenia wspinaczkowe w domu. Bardzo ważnym elementem przy takich ćwiczeniach jest skupienie się na wyćwiczeniu mięśni oraz ich rozciągnięciu, ponieważ wspinanie się to przede wszystkim praca z własnym ciałem. Ćwiczenia wspinaczkowe w domu mogą zostać przeprowadzone zarówno z domową ścianką, jak i bez niej.

Ćwiczenia dla wspinaczy

Ćwiczenia dla wspinaczy są koniecznością tak naprawdę przy każdym stopniu zaawansowania. Jeśli Twoje ciało nie jest przyzwyczajone do wykorzystywania dużych pokładów siły, możesz naciągnąć mięśnie, zerwać ścięgna i uszkodzić więzadła. Dlatego nie zaleca się codziennego wspinania u osób początkujących, szczególnie bez rozgrzewki. Dla początkujących zaleca się wspinanie maksymalnie trzy dni w tygodniu. W pozostałe dni warto wykonywać standardowe ćwiczenia dla wspinaczy, takie jak jogging, nordic walking czy jazda na rowerze.

Wspinaczka – trening w domu

Interesuje Cię wspinaczka? Trening w domu to doskonały sposób na przygotowanie się do rzeczywistej wspinaczki. Trening w domu powinien obejmować między innymi ćwiczenia cardio, jak i te bardziej wytrzymałościowe. Wszystko to po co, aby była to udana wspinaczka. Trening w domu dodatkowo pozwala na utrzymanie prawidłowej kondycji organizmu. Warto każdy trening skonsultować wcześniej z lekarzem lub fizjoterapeutą, który pomoże w doborze odpowiednich i przede wszystkim w pełni bezpiecznych ćwiczeń dla Ciebie.

Wspinaczka – ćwiczenia

Interesuje Cię wspinaczka? Ćwiczenia powinieneś zacząć jeszcze zanim zdobędziesz swój pierwszy szczyt. Pamiętaj, by zacząć od czegoś łagodnego. Dlaczego późniejsza wspinaczka daje ci najlepszy trening w życiu? Wspinanie się na ścianę będzie pracować nad każdą grupą mięśni w twoim ciele, a także jest to wspaniały trening sercowo-naczyniowy. Wspinacze spalają kalorie w tempie odpowiadającym zajęciom o wysokiej intensywności, takim jak spinning i treningi oporowe. Jeśli zainteresowała Cię jeszcze bardziej wspinaczka, ćwiczenia zacznij od tych ogólnych, poprzez kardio, kończąc na siłowych, by przygotować mięśnie do wysiłku.