Drabinki gimnastyczne są bardzo często wykorzystywane przy treningu ogólnorozwojowym, poprzedzającym główne ćwiczenia np. lekkoatletyczne lub siłowe – ale nie tylko. Znajdziemy dla nich zastosowanie zarówno na sali gimnastycznej, na siłowni, w sali rehabilitacyjnej jak i we własnym domu. Mogą stanowić wyposażenie pokoju dziecięcego i służyć do przeprowadzania zabawy, rozwijającej sprawność fizyczną naszej pociechy. Drabinki gimnastyczne mogą być wykonane z drewna lub metalu, oraz posiadać różne uzupełniające je akcesoria. Istnieje sporo możliwości jakie umożliwia domowa drabinka gimnastyczna.

Spis treści:

  • Jak wygląda budowa drabinki gimnastycznej?
  • Jakie ćwiczenia można wykonywać przy drabince?
  • Jak ćwiczenia przy drabince wpływają na organizm człowieka?

We wpisie dowiesz się, jak wygląda budowa drabinki gimnastycznej, jakie ćwiczenia można przy niej wykonywać, jak codzienne ćwiczenia wpływają na organizm człowieka.

Jak wygląda budowa drabinki gimnastycznej?

Najczęściej drabinki gimnastyczne wykonane są drewna, jednak coraz częściej wytwarza się drabinki metalowe oraz z elementami drewnianymi. Przed dokonaniem ostatecznego wyboru domowej drabinki gimnastycznej, warto zastanowić się, która z nich będzie pasowała do wystroju naszego wnętrza. Drabinki występują w różnej kolorystyce oraz stylistyce, co pozwala na precyzyjne dobranie produktu do potrzeb estetycznych klienta. Drabinki drewniane pomalowane na biało lub na pastelowe kolory, świetnie sprawdzą się w pokojach dziecięcych. Ponadto materiał jakim jest drewno, jest przyjemniejszy i cieplejszy w dotyku dla delikatnych rączek dziecka. Drabinki metalowe w kolorze grafitowym, świetnie skomponują się we wnętrzach urządzonych w stylu nowoczesnym lub industrialnym.

Jakie ćwiczenia można wykonywać przy drabince?

Drabinki gimnastyczne, są chętnie wykorzystywane do wykonywania rozciągających ćwiczeń poprawiających elastyczność ciała – przeważnie służą jako podpory podczas wykonywania figur. Drabinki służą także do podciągania i kształtowania mięśni ramion oraz górnej części pleców. Przy drabinkach można wykonywać ćwiczenia korekcyjne, co jest niezwykle istotne dla osób zmagających się z wadami postawy. Gimnastyka przy drabince pozwala poprawiać pracę kręgosłupa i jego mięśni, oraz zwiększa zakres układu mięśniowego. Drabinki są przeznaczone zarówno dla profesjonalnych sportowców, rehabilitantów czy gimnastyków, jak i dla amatorów.

Jak ćwiczenia przy drabince wpływają na organizm człowieka?

Przy wykonywaniu ćwiczeń na drabinkach, korzystamy głównie z własnego ciężaru ciała. Jest to bezpieczna forma ćwiczeń, która zmusza organizm do wydajnej pracy, lecz nie stwarza ryzyka przetrenowania lub przeciążenia. Warto wykorzystywać drabinki do rozgrzewki oraz jako ćwiczenia zamykające. Praca z własną wagą ciała jest naturalnym procesem i daje znakomite efekty. Ćwiczenia fizyczne to nie tylko lepszy wygląd sylwetki i zwiększenie wydajności mięśni, ale także aktywność regulująca pracę narządów wewnętrznych. Ćwiczenia możliwe do wykonania na drabinkach takie jak brzuszki, zwisy, podciągania, czy grzbiety, są wystarczająco bezpieczne, aby bez pomocy trenera, samodzielnie wykonywać je w domowych zaciszu.