Podciąganie na drążku to ćwiczenie, które z powodzeniem można wykonywać w domu. Jest to aktywność bezpieczna, która nie wymaga opieki trenera. Ćwicząc, wykorzystujemy własną masy ciała co powoduje, że trudno przeciążyć lub przećwiczyć organizm. Drążek wielofunkcyjny zajmuje niewiele miejsca, a do jego montażu wystarczy fragment wolnej ściany, sufitu lub solidna ościeżnica. Drążek do podciągania może być także dodatkowym wyposażeniem domowej drabinki do ćwiczeń, poszerzając tym samym możliwe do wykonania przy jej użyciu aktywności. Drążek wielofunkcyjny – jaki wybrać? Czym się kierować podczas wyboru? Doradzamy.


Spis treści:

  • Co daje podciąganie na drążku?
  • Jaki drążek kupić? – rodzaje drążków według montażu
  • Drążek prosty czy wygięty?
  • Drążek rozporowy – jaki wybrać?

We wpisie dowiesz się, jakie są efekty podciągania na drążku, jakie wyróżniamy rodzaje drążków z uwzględnieniem sposobu ich montażu, oraz czy warto kupić drążek prosty czy wygięty.

Co daje podciąganie na drążku?

Drążek do podciągania to jeden z najprostszych i najefektywniejszych sposobów na wzmocnienie i wyrzeźbienie górnej części pleców oraz ramion. Odpowiednio dobrane ćwiczenia pozwalają na zróżnicowany stopień rozbudowy pleców oraz barków, a także mięśni przedramion, ramion (główne bicepsów) oraz rąk. Podciąganie zwiększa siłę mięśni, pomaga budować wysportowaną sylwetkę oraz wzmacniać kondycję. Aby ćwiczenia przyniosły najlepsze efekty, należy pamiętać o ich prawidłowym wykonywaniu i stosowaniu różnych chwytów drążka. Znacząco podnosi to efektywność treningu i wpływa na szybszą rozbudowę mięśni. Ćwiczenia na drążku są idealnym uzupełnieniem domowego treningu, a połączone z aktywnością na domowej drabince gimnastycznej, dają zróżnicowany i dopasowany do naszych możliwości trening. Drążek zajmuje niewiele miejsca w mieszkaniu, a jego koszt jest niewygórowany.

Jaki drążek kupić? – rodzaje drążków według montażu

Modele drążków wielofunkcyjnych, różnią się między sobą głównie sposobem montażu oraz jakością wykonania. Warto zainwestować produkt lepszej jakości, który posłuży nam dłużej. Wyróżniamy drążek ścienny, montowany do sufitu, drążek na futrynę oraz drążek rozporowy. Drążek montowany na ścianie daje większy zakres ruchu, nie ogranicza nas przy ćwiczeniach szerokość futryny, a podciąganie może odbywać się przy szeroko rozstawionych rękach (co wpływa na jakość treningu). Drążek montowany do ściany występuje w wersji prostej oraz zagiętej, jest także montowany na stałe – jego konstrukcja jest zatem wytrzymała i znosi duże obciążenia. Na tego typu drążek musimy wygospodarować miejsce, aby wykonywanie ćwiczeń było bezpieczne i wygodne. Drążek montowany do sufitu także montuje się na stałe, jednak nie sprawdzi się on w wypadku sufitów o lekkiej konstrukcji np. podwieszanych. Jest to także nieco droższy wariant drążka. Drążek montowany na futrynę sprawdzi się w mieszkaniach wynajmowanych, ponieważ nie wymaga wiercenia w ścianie, w celu zamontowania. Jest to jednak model mniej stabilny i bezpieczny niż drążek ścienny lub sufitowy.

Drążek prosty czy wygięty?

Większość drążków montowanych na stałe, posiada dwa kształty do wyboru – prosty lub z wygiętymi uchwytami. Im więcej uchwytów znajduje się na drążku, tym szersze zastosowanie ma dany model. Drążek prosty jest modelem umożliwiającym ograniczoną ilość ćwiczeń, może także sprawiać, że ręce będą się po nim ślizgać – niezbędne będzie zastosowanie antypoślizgowych rękawiczek. Z kolei drążek wygięty posiada na końcówkach specjalne nakładki, które zapewniają pewny chwyt. Drążek wygięty jest uznawany za bardziej komfortowy od modelu prostego i umożliwia różne typy chwytów. Redukuje także ryzyko kontuzji i powoduje, że nadgarstki podczas ćwiczeń są mniej obciążone.

Drążek rozporowy – jaki wybrać?

Zdecydowałeś się z pewnych względów na drążek rozporowy? Jaki wybrać, by posłużył jak najdłużej? Na wstępnie zachęcamy do zastanowienia się nad tym, czy na pewno chcesz zdecydować się na taki model drążka. Choć ma on swoje zalety – takie jak bezinwazyjność oraz szybkość montażu, to nie jest on tak stabilny i bezpieczny jak drążki przytwierdzane na stałe. Rozumiemy jednak, że w dobie wynajmowania lokali jest to jedyny sposób na montaż. Momencie zakupu takiego produktu jak drążek rozporowy, jaki wybrać ma ogromne znaczenie. Staraj się więc wybierać te, które wyglądają najsolidniej.

Drążek do podciągania – jaki kupić?

Jednym z ćwiczeń, które króluje w street workoucie jest podciąganie się na drążku. Na rynku można znaleźć dobre produkty, jeśli chodzi o drążek do podciągania. Jaki kupić, by pasował do nas także sposobem montażu? Do wyboru masz modele drążków wielofunkcyjnych, takie jak drążek ścienny, drążek na futrynę, drążek montowany do sufitu czy drążek rozporowy. Tak naprawdę każdy z nich będzie miał wiele zalet, dlatego warto bardzo dokładnie przestudiować ich parametry, a także sprawdzić opinie innych klientów, którzy korzystają z konkretnych modeli drążków.

Drążek rozporowy – jaki wybrać?

Drążki do podciągania mogą stanowić dość trudną decyzję do podjęcia, jednak wiele osób decyduje się ostatecznie na drążek rozporowy. Jaki wybrać, aby spełniał wszystkie Twoje wymagania? Przede wszystkim sprawdź, czy musisz zainstalować drążek bezinwazyjny. Jeśli tak, ponieważ mieszkasz na wynajmowanym mieszkaniu, wtedy najlepiej właśnie sprawdzi się rozporowy drążek. Szybki montaż to rewelacyjna jego zaleta, ale warto pamiętać, że lepiej sprawdzi się w przypadku nieco lżejszych osobników, ponieważ nie jest aż tak stabilny jak te, które można montować na stałe.

Drążek do podciągania – jaki kupić?

Na rynku znajdziesz wiele różnych rodzajów drążków do podciągania. Cechą, która odróżnia je od siebie jest zazwyczaj wyłącznie sposób montażu. Jednak zanim wybierzesz najtańszy drążek, warto zastanowić się nad tym, co ma Ci ten drążek zapewniać. Najważniejsze jest bezpieczeństwo, dlatego jeśli miłe jest Tobie Twoje zdrowie, koniecznie wybierz najlepszy drążek do podciągania. Jaki kupić? Bardzo dobry jest drążek mocowany do sufitu lub do ściany, a najtańszy z nich wszystkich zwykle jest drążek rozporowy.