Masz ochotę na kreatywny trening? W którym polegasz na ograniczeniach własnego ciała i wyobraźni? Zacznij przygodę ze street workout – zapewniamy, że nigdy nie będziesz się nudzić. Wspomniana aktywność łączy w sobie zbiór zróżnicowanych ćwiczeń na całe ciało, które modelują sylwetkę, wzmacniają mięśnie i hartują ducha. Naprawdę – street workout to również trening charakteru. Jak wygląda w praktyce? Odpowiadamy!

Jak zacząć trenować street workout?

Street workout to doskonała alternatywa dla tradycyjnych ćwiczeń na siłowni. Zwłaszcza dla pasjonatów nowości, uczucia adrenaliny i zróżnicowanych ćwiczeń. By trening był skuteczny, potrzebujesz tylko własnego ciała i ogólnodostępnych przedmiotów, takich jak drabinki, drążki, gumy i ławki. Polegasz na sobie i kreatywności – street workout daje mnóstwo możliwości!

Nie da się ukryć, że to jeden z najbardziej ogólnorozwojowych treningów. Łączy w sobie budowanie masy mięśniowej, rzeźbienie sylwetki, wzmacnianie organizmu oraz zwiększanie siły. Street workout pozwoli Ci zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej, a przy tym wymodelować ciało. Korzyści zdrowotnych jest jeszcze więcej, ponieważ street workout powoduje wydzielanie hormonów szczęścia serotoniny, dopaminy i noradrenaliny, obniża hormon stresu kortyzol, a przy tym poprawia wydolność tlenową, równowagę i sprawność. Od czego więc zacząć trening?

Jak zacząć street workout?

Pierwsza złota zasada brzmi – miej pomysł i plan. Możesz poprosić o pomoc trenera personalnego, albo zdobyć jak najwięcej informacji o treningu street workout samodzielnie. Zacznij od małych kroków, zwłaszcza jeśli prowadzisz siedzący tryb życia. Stopniowo zwiększaj intensywność i częstotliwość ćwiczeń, zgodnie z własnymi możliwościami.

Na początek wybierz najprostsze aktywności, czyli pompki, podciąganie się na drabinkach lub drążku oraz przysiady. Musisz wiedzieć, że odmian wspomnianych ćwiczeń jest nawet kilkadziesiąt, na przykład możesz podciągać na wiele sposobów – szerokim nachwytem czy podchwytem. Z czasem wdrożysz różne odmiany ćwiczeń, ale zacznij od najprostszych serii.

Street workout – co dalej?

W pierwszym tygodniu wykonaj góra 3 treningi. Po kilku tygodniach będziesz w stanie trenować nawet 5 razy w tygodniu. Wraz z wprowadzaniem nowych figur, zwiększysz też częstotliwość wykonywanych ćwiczeń. Przed każdym treningiem rób rozgrzewkę, która pozwoli Ci uniknąć kontuzji.

Zanim przejdziemy do opisania poszczególnych figur i urządzeń pomocnych w street workout, mamy jeszcze jedną radę – w parze z treningami musi iść dobra, zbilansowana dieta. Jak zapewne wiesz, ograniczenie fast foodów i spożywanie właściwych ilości białka to podstawa. Koniecznie opracuj swój dietetyczny plan, by efekty były najlepsze.

Street workout – figury

Czy wiesz, że w treningu street workout wyróżnia się figury statyczne i dynamiczne? Te pierwsze polegają na utrzymaniu ciała w nieruchomej pozycji, więc trudniej je opanować. Dynamiczne natomiast dzielą się na siłowe i eksplozywne, a wśród nich prym wiodą pompki oraz podciąganie.

Od jakich figur statycznych warto zacząć? Polecamy zwisanie na drążku tyłem (back lever), podciąganie na drabince human flag oraz stanie na rękach, ale oczywiście metodą prób i błędów – tej figury często ćwiczący uczą się tygodniami. Początkującym polecamy przede wszystkim figury dynamiczne, czyli podciąganie na drążkach metodą high pul lup lub jedną ręką, różne odmiany pompek, chodzenie po drabinkach, przysiady albo elbow planche, czyli pozycję polegającą na ułożeniu rąk na ziemi, oparciu brzucha o łokcie i uniesieniu nóg do góry.

Street workout urządzenia

W praktykowaniu street workout niezwykle pomocne są drążki, poręcze, ławki, gumy i drabinki. Wspomniany sprzęt urozmaica ćwiczenia, przy czym pozwala rozwijać się dalej, gdy Twoje ciało przyzwyczai się do podstawowych figur. W naszym sklepie znajdziesz niezawodny sprzęt do ćwiczeń street workout – rzuć okiem na ofertę!