Street workout to niezwykle popularna w miastach forma aktywności. Zaliczana jest do sportów miejskich tj. parkour, ze względu na wykorzystanie do treningów, elementów zabudowy miejskiej i placów do ćwiczeń. Place do street workoutu rosną na terenach miast jak grzyby po deszczu i są oblegane przez grupy ćwiczących. Chciałbyś rozpocząć treningi street workoutu, ale nie wiesz od czego zacząć? Czy pierwsze treningi można przeprowadzić w zaciszu domowym? Jakie ćwiczenia można wykonywać w domu? Wyjaśniamy.

Spis treści:

  • Jak zacząć ćwiczyć street workout?
  • Jakie efekty daje street workout?
  • Jakie ćwiczenia można wykonywać w domu?
  • Street workout w domu – czy to możliwe?

We wpisie przeczytasz jakie korzyści płyną z ćwiczenia street workoutu, jak zacząć pierwsze treningi oraz jakie konkretne ćwiczenia można wykonywać w domu.

Jak zacząć ćwiczyć street workout?

Trenowanie street workoutu, wymaga sporego nakładu pracy oraz samozaparcia. Jest to dość wymagający trening z użyciem własnego ciężaru ciała, opierający się na podciągnięciach, pompkach, skokach, przysiadach, wyrzutach ciała – głównie przy użyciu własnej masy ciała. Treningi opierają się na stworzeniu układu akrobacji i pewnego rodzaju ‘zabawie’ ćwiczeniami. Aby rozpocząć ćwiczenia, należy określić cel jaki chcesz osiągnąć. Następnie należy opracować plan treningu, co jest absolutna podstawą aby zacząć. Ważne jest rozpoczęcie od prostych ćwiczeń i nauki ich poprawnego wykonywania. Do tego typu aktywności przyda się wzmocnienie pleców, brzucha oraz ramion. 

Jakie efekty daje street workout?

Do najważniejszych zalet płynących z treningów street workoutu, jest z pewnością rozbudowa mięśni oraz wzmocnienie stawów i więzadeł. Dzięki temu są one mniej podatne na urazy w życiu codziennym. Ćwiczenia poprawiają także stabilizację ciała i ćwiczą równowagę. Odpowiednio wykonane wzmacniają miednicę, mięśnie i stabilizują układ ruchu. Ćwiczenie street workoutu wzmacnia i rozbudowuje tkankę mięśniową, widocznie zwiększają muskulaturę ciała. Treningi uliczne i wykonywane na placach, cechują się wysoką intensywnością i wpływają na zwiększenie gęstości włókien mięśniowych (hiperplazję). Systematyczne ćwiczenia zwiększają poziom endorfin w organizmie i przyczyniają się do poprawy samopoczucia oraz poczucia własnej wartości. 

Jakie ćwiczenia można wykonywać w domu?

Przy zalożeniu, że posiadasz w domu zamontowaną poręcz, jesteś w stanie wykonywać kilkanaście różnych pozycji i ćwiczeń przydatnych do street workoutu. Pamiętaj aby każde ćwiczenia rozpoczynać rozgrzewką. Przede wszystkim możesz wykonywać podciąganie, które rozwija mięśnie grzbietu oraz ramion – co jest kluczowe dla street workoutu. Może odbywać się z asekuracją drugiej osoby. Możesz także wykonywać pompki klasyczne, szerokie lub dipy – przy użycia krzesła. Wzmacniają one mięśnie klatki piersiowej, barków i tricepsy. Wykonywanie wykroków, przysiadów oraz unoszenie bioder w leżeniu na plecach – wszystkie te ćwiczenia wzmacniają mięśnie nóg. Jeżeli masz więcej miejsca do ćwiczenia, warto trenować stanie na rękach, które wzmacnia mięśnie ramion barków i ćwiczy równowagę.

Street workout w domu – czy to możliwe?

Tak, street workout w domu także może się odbywać, bo – choć nazwa może wydawać się myląca, ćwiczenia przy użyciu odpowiedniej poręczy można przeprowadzić także w domowym zaciszu. Szczególnie teraz street workout w domu stał się szczególnie popularny, ze względu na różne obostrzenia epidemiczne, co przekłada się na ograniczone możliwości korzystania także z dostępnych na świeżym powietrzu przyrządów. Jesteśmy pewni, że z dobrym sprzętem oraz zaplanowanym programem ćwiczeń, poradzisz sobie wszędzie.