Street workout to niezwykle popularna w miastach forma aktywności. Zaliczana jest do sportów miejskich tj. parkour, ze względu na wykorzystanie do treningów, elementów zabudowy miejskiej i placów do ćwiczeń. Place do street workoutu rosną na terenach miast jak grzyby po deszczu i są oblegane przez grupy ćwiczących. Chciałbyś rozpocząć treningi street workoutu, ale nie wiesz od czego zacząć? Czy pierwsze treningi można przeprowadzić w zaciszu domowym? Jakie ćwiczenia można wykonywać w domu? Wyjaśniamy.

Spis treści:

  • Jak zacząć ćwiczyć street workout?
  • Jakie efekty daje street workout?
  • Jakie ćwiczenia można wykonywać w domu?
  • Street workout w domu – czy to możliwe?
  • Street workout – ćwiczenia w domu

We wpisie przeczytasz jakie korzyści płyną z ćwiczenia street workoutu, jak zacząć pierwsze treningi oraz jakie konkretne ćwiczenia można wykonywać w domu.

Jak zacząć ćwiczyć street workout?

Trenowanie street workoutu, wymaga sporego nakładu pracy oraz samozaparcia. Jest to dość wymagający trening z użyciem własnego ciężaru ciała, opierający się na podciągnięciach, pompkach, skokach, przysiadach, wyrzutach ciała – głównie przy użyciu własnej masy ciała. Treningi opierają się na stworzeniu układu akrobacji i pewnego rodzaju ‘zabawie’ ćwiczeniami. Aby rozpocząć ćwiczenia, należy określić cel jaki chcesz osiągnąć. Następnie należy opracować plan treningu, co jest absolutna podstawą aby zacząć. Ważne jest rozpoczęcie od prostych ćwiczeń i nauki ich poprawnego wykonywania. Do tego typu aktywności przyda się wzmocnienie pleców, brzucha oraz ramion. 

Jakie efekty daje street workout?

Do najważniejszych zalet płynących z treningów street workoutu, jest z pewnością rozbudowa mięśni oraz wzmocnienie stawów i więzadeł. Dzięki temu są one mniej podatne na urazy w życiu codziennym. Ćwiczenia poprawiają także stabilizację ciała i ćwiczą równowagę. Odpowiednio wykonane wzmacniają miednicę, mięśnie i stabilizują układ ruchu. Ćwiczenie street workoutu wzmacnia i rozbudowuje tkankę mięśniową, widocznie zwiększają muskulaturę ciała. Treningi uliczne i wykonywane na placach, cechują się wysoką intensywnością i wpływają na zwiększenie gęstości włókien mięśniowych (hiperplazję). Systematyczne ćwiczenia zwiększają poziom endorfin w organizmie i przyczyniają się do poprawy samopoczucia oraz poczucia własnej wartości. 

Jakie ćwiczenia można wykonywać w domu?

Przy zalożeniu, że posiadasz w domu zamontowaną poręcz, jesteś w stanie wykonywać kilkanaście różnych pozycji i ćwiczeń przydatnych do street workoutu. Pamiętaj aby każde ćwiczenia rozpoczynać rozgrzewką. Przede wszystkim możesz wykonywać podciąganie, które rozwija mięśnie grzbietu oraz ramion – co jest kluczowe dla street workoutu. Może odbywać się z asekuracją drugiej osoby. Możesz także wykonywać pompki klasyczne, szerokie lub dipy – przy użycia krzesła. Wzmacniają one mięśnie klatki piersiowej, barków i tricepsy. Wykonywanie wykroków, przysiadów oraz unoszenie bioder w leżeniu na plecach – wszystkie te ćwiczenia wzmacniają mięśnie nóg. Jeżeli masz więcej miejsca do ćwiczenia, warto trenować stanie na rękach, które wzmacnia mięśnie ramion barków i ćwiczy równowagę.

Street workout w domu – czy to możliwe?

Tak, street workout w domu także może się odbywać, bo – choć nazwa może wydawać się myląca, ćwiczenia przy użyciu odpowiedniej poręczy można przeprowadzić także w domowym zaciszu. Szczególnie teraz street workout w domu stał się szczególnie popularny, ze względu na różne obostrzenia epidemiczne, co przekłada się na ograniczone możliwości korzystania także z dostępnych na świeżym powietrzu przyrządów. Jesteśmy pewni, że z dobrym sprzętem oraz zaplanowanym programem ćwiczeń, poradzisz sobie wszędzie.

Street workout – ćwiczenia w domu

Czy interesowałeś się już tematyką street workout? Ćwiczenia w domu mogą być oczywiście bardzo efektywne, jednak street workout zapewnia ćwiczenia na świeżym powietrzu, co z pewnością dodatkowo natlenia płuca i wspomaga prawidłowe działanie organizmu. Oczywiście, jeśli chodzi o street workout, to ćwiczenia w domu mogą przygotowywać do wyjścia w miejsca publiczne. Warto także odbyć rozgrzewkę przed treningiem oraz ćwiczenia rozciągające zaraz po nim, by nie dopuścić do kontuzji czy niepotrzebnego zniechęcenia.

Street workout – ćwiczenia na barki

Interesuje Cię street workout? Ćwiczenia na barki możesz zacząć wykonywać w domu. Tradycyjne pompki są korzystne dla budowania siły górnej części ciała. Pracują nad mięśniami trójgłowymi, mięśniami piersiowymi i ramionami. Jeśli są wykonywane w odpowiedniej formie, mogą również wzmocnić dolną część pleców i rdzeń poprzez zaangażowanie (wciągnięcie) mięśni brzucha. Pompki są szybkim i skutecznym ćwiczeniem do budowania siły. Jak widzisz, jeśli chodzi o street workout, ćwiczenia na barki wcale nie są trudne.

Street workout – ćwiczenia na barki

Street workout to bardzo wymagająca dyscyplina, w której liczą się bardzo silne, umięśnione barki. Jeśli pragniesz rozpocząć przygodę z aktywnością i najbliżej Ci do street workout – ćwiczenia na barki to konieczność! Dobrze zacząć chociażby od wykonywania tradycyjnych pompek, które wzmocnią tę część barkową i sprawią, że górna część ciała stanie się silniejsza, bardziej wytrzymała, co jest istotne w tej dyscyplinie. Poza pompkami, z sukcesem możesz wykonywać również podciągnięcia, skoki czy wyrzuty ciała, a to wszystko przy użyciu własnej masy.

Street workout – jak zacząć?

Wiele niedoświadczonych osób marzy o tym, aby uprawiać street workout. Jak zacząć, aby nauczyć się wszystkiego, co jest istotne w tej dyscyplinie? Z pewnością trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czy aby na pewno chcemy uprawiać ten właśnie sport. Jest to istotne, ponieważ street workout nie jest wcale łatwy, a do tego jest bardzo wymagający. Trzeba ćwiczyć przede wszystkim mięśnie ramion, rąk oraz brzucha, aby podczas każdej akrobacji móc się utrzymać tak, jak wymaga tego konkretna poza czy dana pozycja.

Street workout – ćwiczenia na barki

Choć street workout kojarzy nam się głównie z ulicą, jak sama nazwa mówi, początki mogą być dość ciężkie i niektóre ćwiczenia można wykonywać w zaciszu własnego domu. Zdecydowałeś się, aby trenować street workout? Ćwiczenia na barki to trening, o którym nie możesz zapomnieć pod żadnym pozorem. Na szczęście możesz śmiało wykonać je w domowym zaciszu, wystarczy, że wyposażysz się w specjalne drążki do podciągania. Nie jest to zbyt duży wydatek, a zawsze będziesz mógł wykonać ćwiczenia, kiedy zmienią się Twoje plany z wyjściem na siłownię czy na zewnątrz.