silownie-zewnetrzne-jak-cwiczyc

Trening na świeżym powietrzu to dobra alternatywa dla ćwiczeń na siłowni. Warto podkreślić, że aktywność na zewnątrz przynosi znacznie więcej korzyści niż ćwiczenia w zamkniętym pomieszczeniu. Regularnie trenując na siłowni plenerowej spalamy szybciej kalorie i poprawiamy kondycję. Co więcej, siłownie zewnętrzne to także poprawa krążenia krwi, koordynacji ruchowej. Wystarczy przeczytać instrukcje maszyn i działać! Przedstawiamy najpopularniejsze ćwiczenia, które pomogą Ci zachować zdrowie i smukłą sylwetkę.

Spis treści:

  • Jak ćwiczyć na siłowni zewnętrznej?
  • Zalety siłowni plenerowej
  • Siłownie plenerowe – jak ćwiczyć?

Z wpisu dowiesz się, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia na siłowni zewnętrznej oraz jakie zalety ma trening na świeżym powietrzu.

Jak ćwiczyć na siłowni zewnętrznej?

Warto na początku wspomnieć, że sprzęty, które znajdziemy na siłowni zewnętrznej, są odpowiednie zarówno dla dzieci, jak i dorosłych i seniorów. Mogą z nich korzystać osoby początkujące i zaawansowane. Sporym ułatwieniem są instrukcje, które znajdziemy na każdej maszynie.

Do najpopularniejszych maszyn dostępnych na siłowni plenerowej można zaliczyć:

  • orbitrek – bardzo dobry wybór, jeśli chcemy aktywować biodra, nogi, ramiona i barki,
  • biegacz – skutecznie wzmacnia mięśnie oraz stawy nóg,
  • wahadło – wzmacnia kondycję ruchową, buduje mięśnie,
  • twister – aktywuje stawy biodrowe, wzmacnia mięśnie brzucha,
  • wioślarz – wzmacnia mięśnie górnej partii pleców, ramion oraz nóg,
  • drabinka – wzmacnia biceps, mięśnie ramion i grzbietu,
  • motylek – wzmacnia mięśnie grzbietu, pleców, ramion,
  • rowerek – wzmacnia mięśnie nóg oraz dolne partie ciała, wpływa pozytywnie na ogólną kondycję.

Zalety siłowni plenerowej

Trening na siłowni zewnętrznej ma sporo zalet. Przede wszystkim siłownie plenerowe są dostępne dla każdego. Nie musimy kupować drogich karnetów. Już niewielki wysiłek fizyczny poprawia stan zdrowia i wpływa pozytywnie na układ krążenia. Korzystając z siłowni zewnętrznych, wzmacniamy kondycję fizyczną i odporność. Ćwiczenia na świeżym powietrzu przynoszą więcej korzyści niż te, które są wykonywane w zamkniętym pomieszczeniu. Trening na siłowni zewnętrznej redukuje stres. Co więcej, dobrze wykonane ćwiczenia na siłowni plenerowej są formą rehabilitacji. To dlatego są polecane nawet seniorom. Warto postawić na ruch!

Siłownie plenerowe – jak ćwiczyć?

Ludzie często zadają sobie jedno pytanie, jeśli chodzi o siłownie plenerowe: jak ćwiczyć? Wbrew pozorom nie jest to takie trudne, choć wymaga przygotowania i rozplanowania swojego działania. Ostatnio, jeśli chodzi o siłownie plenerowe, jak ćwiczyć wiedzą także osoby starsze, którym jest to szczególnie zalecany sposób na ruch, ponieważ odbywa się na świeżym powietrzu, jest ogólnodostępny i poprawia ogólną kondycję organizmu. Siłownie plenerowe są zwykle wyposażone w najważniejsze sprzęty do ćwiczeń, które są na tyle intuicyjne, że każdy powinien dać radę.