drabinki-gimnastyczne-do-domu-jak-wybrac

Drabinki gimnastyczne cechują się przede wszystkim uniwersalnością. Dzięki nim możliwe jest dbanie o właściwą postawę ciała. Ich zaletą jest również walor korekcyjny. Ćwiczenia na drabinkach wzmacniają organizm, pozwalają na zrobienie odpowiedniej rozgrzewki, która budzi wszystkie mięśnie. Nadają się dla dzieci i dorosłych.

Spis treści:

  • Zalety drabinek gimnastycznych w domu
  • Jakie ćwiczenia na drabinkach dla dorosłych?
  • Drabinki gimnastyczne dla dzieci

Z wpisu dowiesz się, jakie są zalety drabinek gimnastycznych w domu, jakie ćwiczenia mogą na nich wykonywać zarówno dorośli, jak i dzieci.

Zalety drabinek gimnastycznych w domu

 

Gimnastyczne drabinki są doskonałym wyborem do domu czy mieszkania. Sprawdzą się bardzo dobrze w pokoju dziecięcym, przez co zachęcają najmłodszych do codziennej aktywności. Ogromnym atutem jest to, że gimnastyczna drabinka zajmuje niewiele miejsca. Nie trzeba osobnego pomieszczenia, wystarczy kawałek wolnej ściany. 

Coraz częściej wybiera się drabinki gimnastyczne do wnętrz mieszkalnych. Pozwalają na szybką poprawę sportowych wyników oraz wspierają ogólną koordynację. Mogą z nich korzystać zarówno dorośli, jak i dzieci, dlatego drabinki gimnastyczne to uniwersalne przyrządy do ćwiczeń. 

Co więcej, gimnastyczna drabinka to dobry sposób na przeprowadzenie rozgrzewki przed uprawianiem większości sportowych dyscyplin. Można je także wykorzystać podczas rehabilitacji. Jeśli zadbamy o to, aby ćwiczenia na drabinkach były wykonywane prawidłowo, sprawimy, że będą się kształtować wszystkie partie mięśni. Trening z pewnością nie będzie nudny, gdyż drabinki gimnastyczne umożliwiają wykonywanie różnorodnych ćwiczeń. 

 

Jakie ćwiczenia na drabinkach dla dorosłych?

 

Wiele osób zastanawia się nad tym, jakie ćwiczenia na drabinkach wykonywać. Popularnym wyborem są zwisy lub półzwisy. Aby móc przeprowadzić tego rodzaju trening, konieczne jest przymocowanie sprzętu bezpiecznie w pionie. Drabinki gimnastyczne umożliwiają również stanie na rękach. W tym przypadku zastępują partnera do ćwiczeń. Nogi przykładamy do drabinki stopniowo. 

Innym popularnym ćwiczeniem jest trening mięśni skośnych. Stoimy bokiem do drabinki gimnastycznej, chwytamy bliższą ręką szczebelek na wysokości barku, z kolei dalszą szczebel wyżej. Pozwoli to na skoordynowanie tej trudnej partii. Drabinki gimnastyczne umożliwiają wykonywanie brzuszków, korekcyjne prostowanie pleców. Jak widać, wybór ćwiczeń dla dorosłych jest naprawdę ogromny. 

 

Drabinki gimnastyczne dla dzieci

 

Dzieciom drabinki gimnastyczne przeważnie kojarzą się z rozgrzewką na zajęciach z wychowania fizycznego. Warto dodatkowo zainstalować drabinkę gimnastyczną w domu. Pozwoli to na rozwijanie dziecięcej szybkości, zwinności, równowagi, koordynacji, a także na zabawę. Zakup drabinki to niewielki koszt, za to mnóstwo korzyści. 

Jeśli chcemy zorganizować dziecku rozgrzewkę, wystarczy jednorazowo ok. 10 minut. Nie obciąży to organizmu, a także będzie wystarczające przed właściwą aktywnością. Ćwiczenia na drabince gimnastycznej rozpoczyna się dość wolno. Stopniowo zwiększamy tempo.