Gimnastyka uprawiana regularnie ma korzystny wpływ na nasze zdrowie. Od lat mówi się o tym, że aby żyć dłużej i w zdrowiu, zalecane jest dostarczanie organizmowi codziennej dawki ruchu. Jeśli nie przepadasz za ćwiczeniami wysiłkowymi lub nie czujesz się gotowy aby pójść na siłownię – idealnym rozwiązaniem będzie gimnastyka. Gimnastyka na powietrzu czy w domu? Codzienna gimnastyka – zalety? Gimnastyka dla osób starszych.

Spis treści:

  • Gimnastyka na powietrzu czy w domu?
  • Jakie zalety posiada codzienna gimnastyka?
  • Gimnastyka dla osób starszych

Z tego wpisu dowiesz się wszelkich niezbędnych informacji dotyczących gimnastyki, jej zalet, tego gdzie najlepiej ją uprawiać, oraz jaki wpływ ma gimnastyka na osoby starsze.

Gimnastyka na powietrzu czy w domu?

Gimnastyka jako aktywność fizyczna ma to do siebie, że niezależnie gdzie wykonujesz ćwiczenia, będą one niezwykle korzystne dla Twojego zdrowia. Jeśli na dworze panuje odpowiednia pogoda, zaleca się, aby z ćwiczeniami wybrać się np. do park. Dzięki temu lepiej dotlenimy organizm i poprawimy swoje samopoczucie. Zdarza się jednak, że pogoda lub ogólne zmęczenie nie pozwalają nam wyjść na zewnątrz. Nie jest to jednak powód do obaw, ćwiczenia w domu, na macie lub grubszym kocu także będą miały dobroczynny wpływ na Twój organizm.

Jakie zalety posiada codzienna gimnastyka?

Jeśli zastanawiasz się, czy warto zacząć ćwiczyć, koniecznie przeczytaj jakie zalety posiada regularne dostarczanie organizmowi ruchu! Po pierwsze stajemy się bardziej gibcy, mamy więcej siły i nie sprawia nam problemów wchodzenie po schodach. Ponadto ćwiczymy silną wolę i motywację oraz poprawiamy swój metabolizm, który zaczyna pracować szybciej. Jeśli odczuwasz zmęczenie, na pewno ucieszy Cię fakt, że regularne ćwiczenia dostarczają większą dawkę energii niż najmocniejsza kawa. Na koniec warto dodać, że oprócz fizycznych zalet, ćwiczenia posiadają również zalety psychiczne. Już wiele lat temu udowodniono, że poprawiają nastrój, a nawet leczą z depresji. Wszystko to za sprawą endorfin, czyli hormonu szczęścia, który uwalniany jest przez organizm w trakcie i po wysiłku fizycznym.

Gimnastyka dla osób starszych

Gimnastyka jest dobra dla każdego, niezależnie od wieku. Jak wiemy, seniorzy z czasem mają coraz mniej ruchu, a ich aktywność sprowadza się do codziennego wyjścia z domu. Jak zachęcić seniora do ćwiczeń gimnastycznych? Wystarczy, że sam dasz mu przykład i pokażesz, że ćwiczenia na macie nie muszą być trudne ani sprawiać bólu. Najważniejsze jest, aby małymi krokami przyzwyczajać organizm do wysiłku. Aktywność fizyczna jest starszym ludziom szczególnie potrzebna, gdyż obniża poziom złego cholesterolu oraz niweluje bóle kostno-stawowe. Największą z zalet uprawiania gimnastyki w podeszłym wieku jest podwyższenie jakości życia oraz wydłużenie jego trwania. Ćwiczący seniorzy dłużej pozostają sprawni i cieszą się z samodzielności.